Detalles del producto

Two or three battery banks are electrically separated by this rate allocator and a mutual influence of the batteries is prevented.

The charge seperator is the successor of the conventional battery isolator. The electronics detect the charging mode when there is a loading voltage and a connection to the battery minus. This is when the charging voltage is being distributed among the connected batteries. Thanks to the MOSFET technology formerly common voltage drops of 0.5 to 0.7 V are avoided. This means your batteries are charged with full steam ahead. The operating state is indicated via LED.


Please note: These charge separators take into account any alternator needing external activation voltage or carry out external voltage measurement. In this case the connection "IG" can be connected to the ingnition switch and will thus receive voltage in the position ingnition / operation. Only in this case the charge separator input and outputs are being supplied by the same battery that is supplying the ingnition.

  • Input voltage from 5 to 31V DC.
  • maximum load 160 A.
  • simultaneous loading of all connected batteries
  • Suitable for almost all charging sources / alternators (max. 160 A).
  • Can be used even in harsh temperature conditions (-20 to +70 °C).
  • Dimensions (LxWxH): 195 x 135 x 68 mm.
  • Weight: 1200 g.
  • Suitable for 12 and 24 v systems.
  • Connections: M8 bolts, two 6.3mm flat connectors for MINUS and IG (ignition)

Documentos

multi-flag Manual
.PDF, 1,44 MB

Esto es lo que otros clientes de SVB opinan

Evaluaciones 100% auténticas
Juan Carlos C.
Bandera nacional de España
Todo perfecto. Sin duda seré un cliente habitual de ustedes.
Gracias.
Gisela U.
Bandera nacional de Alemania
er tut das was andere auch tun,den strom verteilen und das zu einem preis der ok ist,alle bisher verbauten geräte arbeiten bestens
Matthias B.
Bandera nacional de Alemania
Der Ladestromverteiler arbeitet einwandfrei. Lediglich die Installationsanleitung ist für Laien etwas kryptisch.
Die Steuerung benötigt einen Dauerplus. Die Zeichnung ist irreführend, da hier nur von "Ignition" gesprochen wird. Die Bezeichnung "Ignition" impliziert einen zeitlich begrenzten Impuls. Tatsächlich ist dem aber nicht so.
Sonst ein gutes Produkt.

Evaluar producto

¿Cómo calificaría el producto?
Decepcionante
No cumple en absoluto mis expectativas
Malo
Sólo cumple algunas expectativas
OK
Cumple mis expectativas básicas
Bueno
Cumple la mayoría de mis expectativas
Excelente
Cumple y supera totalmente mis expectativas
Haga clic en las estrellas para calificar

Clientes preguntan a clientes

Haga sus preguntas a otros clientes de SVB que ya han comprado este producto y obtenga su opinión.

Su pregunta será automáticamente enviada a otros clientes de SVB y publicada en la página del producto. Por favor no realice preguntas que sólo el equipo de SVB puede responder, como el estado de un pedido o la disponibilidad de un producto. Para preguntas que se refieren a un pedido, por favor contacte a nuestro equipo SVB por email info@svb-marine.es o por teléfono al: 960 13 06 40 .

  • "Clientes preguntan a clientes" está disponible en los siguientes idiomas :
  • Bandera nacional de Deutsch
Aún no existen preguntas sobre este producto. ¡Sea el primero en realizar una pregunta!